Naše reference

OBO proizvodi u primeni.

Hongkong-Zhuhai-Macau most – najduži most iznad mora na svetu

OBO Bettermann je u velikoj meri učestvovao sa svojim proizvodima

Opis projekta

Osam godina trajanja izgradnje, dužine 55 kilometara, 40.000 vozila dnevno, 420.000 tona čelika, troškovi od okruglo 14 milijardi evra i veza između Honkonga, Zhuhaia i Makaua - to je kineski mamutski projekat koji spaja nekoliko mostova, tunela i veštačkih ostrva na delti Biserne reke. Na taj način je kinesko kopno pomereno malo bliže gradovima Hongong i Makau.

Hongkong-Zhuhai-Macau most smanjuje vreme potrebno za putovanje između Honkonga i kineskog kopna sa četiri i po sata na otprilike 30 minuta. Most se smatra za simbol jedinstva Kine. Do 2035. godine trebalo bi da njime dnevno pređe 60.000 automobila i do 250.000 putnika iz kineskog Zhuhaia do Makaua ili Hongonga i obrnuto.

Opšte informacije o objektu

I OBO Bettermann sistemska rešenja su ugrađena u ovaj projekat: proizvodi iz oblasti sistema za spajanje i pričvršćivanje, sistema za zaštitu od atmosferskih i sklopnih prenapona kao i sistema nosača kablova ugrađeni su u ovu neobičnu građevinu.

Zašto se klijent odlučio za OBO proizvode?

Usled visokih i ekstremnih zahteva, u podvodnim tunelima instaliran je mrežasti nosač kablova Magic u različitim varijantama i dimenzijama. Pomoću njega je moguće instalirati veliki volumen kablova. Pored toga, izuzetno je izdržljiv i fleksibilno primenjiv. U prostoriji sa ventilatorima je zbog toga primenjen nosač kablova SKSM za instalaciju kablova za visoke napone.

Kako bi se zaštitio veliki broj elektronskih uređaja na otvorenom, inženjeri su za spoljnu gromobransku zaštitu koristili glavne komponente isFang i isCon. Raspoređeni su na gornjoj strani tornja mosta i na brojnim informacionim tablama na otvorenom. Ovo je samo nekoliko primera za raznolikost OBO Bettermann proizvoda koji su primenjeni na ovom građevinskom projektu.

Petnaest kilometara dug segment smatra se za najduži čelični most na svetu. Pored se nalazi podvodni tunel koji je takođe deo projekta i koji je sa svojih 6,7 kilometara ne samo najduži već, sa skoro pedeset metara pod vodom, spada u najdublje sagrađene tunele ispod površine vode.

Na zapadnoj strani su inženjeri smestili veštačko ostrvo koje se nalazi između Makaua i Zhuhaia. Ovde se od otvaranja mosta nalazi naplatna stanica i objekti graničnog prelaza za ulazak u posebnu administrativnu zonu Macau i u Kinu.